Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online.
O projekcie"Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online" w Gminie Wilamowice
Projekt "Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online" wystartował 5. listopada 2024 r. w dniu podpisania umowy między Ministerstwem Edukacji Narodowej i Politechniką Warszawską. Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej.
W projekcie ustalony został limit 50 tysięcy uczniów.
Celem projektu jest poprawa umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych i wsparcie procesów nauczania matematyki. Projekt zakłada objęcie bezpłatnym wsparciem nauczanie matematyki w szkołach podstawowych. Nauczyciele i ich uczniowie otrzymają dostęp do systemu zeszyt.online.
Gmina Wilamowice zadeklarowała chęć udziału w projekcie – i została zakwalifikowana do udziału w dodatkowej puli uczestników. Po odbyciu szkleń nauczycieli matematyki i przypisaniu indywidualnych kont, nauczyciele i uczniowie klas IV - będą mogli rozpocząć naukę z zeszytem.on-line.
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system indywidualizuje poziom zadań dla każdego dziecka, stopniowo zwiększając poziom trudności, w sposób pozwalający na skuteczną i przyjazną naukę. Wsparcie polega nie tylko na doborze odpowiednich zadań - w przypadku trudności z rozwiązaniem zadania, sztuczna inteligencja stara się zdiagnozować przyczynę problemu i pomóc uczniowi, w jak największym stopniu odciążając nauczyciela.
Program zeszyt.online stara się pobudzać ucznia do ciągłego myślenia, dając mu do rozwiązania kolejne zadania powiązane z problemem występującym wcześniej u ucznia, co prowadzi do samodzielnego zrozumienia przyczyny swojej wcześniejszej trudności i pomaga mu w rozwiązaniu zadania, którego wcześniej nie udało mu się poprawnie rozwiązać.
System zeszyt.online od początku był projektowany jako narzędzie wspierające nauczyciela i silnie powiązane ze specyfiką szkoły. Działa na poziomie klasy, a nie pojedynczego ucznia. To znaczy, pojedynczy uczniowie nie otrzymują od nas indywidualnych kont, aby samodzielnie uczyć się matematyki. To nauczyciel, na poziomie klasy, steruje intensywnością i doborem tematów dla swoich uczniów. Narzędzie zeszyt.online może być traktowane jako inteligentny zbiór interaktywnych zadań matematycznych, który można wykorzystywać zarówno na lekcji matematyki jak i w pracy w domu. Podczas szkoleń dedykowanych nauczycielom, przedstawiana jest metodyka pracy z narzędziem w szkole i w domu oraz pokazywane funkcjonalności platformy wspierające scenariusze pracy.
Mamy nadzieję, że narzędzie pozwoli uczniom rozwijać umiejętności matematyczne i przyczyni się lepszego zrozumienia matematyki.